piatok 30. septembra 2011

Zahrajme sa trošku... Let´s play a little...

Na úvod celého projektu sa zahrajme...

Hra pre hľadača a navigátorov.
Hľadač sa nedíva, kým niekto z navigátorov schová určený predmet.
Hľadač má hľadať podľa toho, ako ho navigátori usmerňujú.

Ak sa k predmetu približuje, kričia: "Teplo, teplo......" Čím je k predmetu bližšie, tým viac sa otepľuje, až je horúco a keď hľadaný predmet nájde, deti skríknu: "Horíš!"
Ak sa od predmetu vzďaľuje, deti mu hovoria: "Zima, zima......"
Ak ide správne a zo smeru sa odchýli, deti povedia: "Chladnejšie" a čím je od predmetu ďalej, tým je chladnejšie, môže sa stať, že ak sa nezačne včas približovať, hľadač začne aj mrznúť.

Zahráte sa s nami?

In the beggining of our project letś play...

Game for searcher and navigators....
Searcher can nor look until any navigator hide a object....
Searcher can look for this project by navigation of navigator...

In the case of closing tothe object, navigator is shouting: „Heat, heat...“ By he is closer to the object i tis more warm and when i tis hot and searcher find the object, children cry, „burning up...“
If searcher is moving away this object, children say: „winter, winter...“
If al seps of game playersmake correct and searcher differs from the direction of, children say, „cooler“ and in the case he is further from object situation is „cooler and cooler,..“. It can happen that when the time begins to converge, seeker (searcher) begins to freeze.

Would you play with us?

utorok 27. septembra 2011

Začíname.... Zaczynamy...

Projektom Zima, teplo, teplejšie, prihorieva alebo skúmame teplo budeme poznávať deje súvisiace s teplotou a teplom prostredníctvom experimentov a meraní. Projektom žiaci pochopia rozdiel medzi fyzikálnymi veličinami teplota a teplo. Budú skúmať a na základe skúseností budú vedieť vysvetliť fyzikálne deje ako topenie, tuhnutie, vyparovanie, var, kondenzácia, sublimácia, desublimácia. V neposlednom rade budeme skúmať deje prebiehajúce v atmosfére našej Zeme - počasie.

With the project Cold, hot, hotter or we examine the heat we will get to know the actions related to temperature and heat through the experiments and measurements. That’s how the students will understand the difference between the physical quantities - temperature and heat. They will investigate and based on experience will be able to explain the physical actions like melting, solidification, evaporation, boiling, condensation, sublimation etc. Finally, we will examine the current actions happening in our Earth’s atmosphere - the weather.

Tak hurá do nového projektu...